Általános szerződési feltételek

Tartalomjegyzék:
cikk - Fogalommeghatározások
cikk - A vállalkozó személye
cikk - Alkalmazhatóság
cikk - Az ajánlat
cikk - A megállapodás
cikk - Elállási jog
cikk - Költségek elállás esetén
cikk - Az elállási jog kizárása
cikk - Az ár
cikk - Megfelelés és jótállás
cikk - Szállítás és teljesítés
cikk - Időtartamügyletek: időtartam, felmondás és meghosszabbítás
cikk - Fizetés
cikk - Panaszolási eljárás
cikk - Jogviták
cikk - Kiegészítő vagy eltérő rendelkezések

cikk - Fogalommeghatározások
Ezekben a feltételekben a következő fogalommeghatározásokat kell alkalmazni:

  1. Gondolkodási idő: az az időszak, amelyen belül a fogyasztó élhet elállási jogával;
  2. Fogyasztó: az a természetes személy, aki nem szakmája vagy vállalkozása gyakorlása során jár el, és aki a kereskedővel távollevők között szerződést köt;
  3. Nap: naptári nap;
  4. Időtartamú ügylet: olyan távollevők között kötött szerződés, amely termékek és/vagy szolgáltatások sorozatára vonatkozik, és amelynek szállítási és/vagy vásárlási kötelezettsége időben eloszlik;
  5. Tartós adathordozó: minden olyan eszköz, amely lehetővé teszi a fogyasztó vagy a vállalkozó számára, hogy a személyesen neki címzett információkat úgy tárolja, hogy a tárolt információk jövőbeni megtekintését és változatlan formában történő reprodukálását lehetővé tegye.
  6. Elállási jog: a fogyasztó azon lehetősége, hogy a gondolkodási időn belül elálljon a távollevők között kötött szerződéstől;
  7. Nyomtatványminta: a vállalkozó által rendelkezésre bocsátott elállási nyomtatványminta, amelyet a fogyasztó kitölthet, ha élni kíván elállási jogával.
  8. Vállalkozó: az a természetes vagy jogi személy, aki termékeket és/vagy szolgáltatásokat kínál a fogyasztóknak távolról;
  9. Távollevők közötti szerződés: olyan megállapodás, amelynek keretében a vállalkozó által a termékek és/vagy szolgáltatások távértékesítésére szervezett rendszer keretében, a szerződés megkötéséig, beleértve a szerződés megkötését is, egy vagy több távközlési technika kizárólagos használatára kerül sor;
  10. Távközlő technika: olyan eszköz, amely a megállapodás megkötésére használható anélkül, hogy a fogyasztó és a vállalkozó egyidejűleg egy helyiségben találkoznának.
  11. Általános Szerződési Feltételek: a vállalkozó jelen Általános Szerződési Feltételei.

cikk - A vállalkozó személyazonossága
Alapszabály szerinti név: My Steel BV
Kereskedelmi név: My Steel
Üzleti cím: Energieweg 35 5422 VM Gemert
Telefonszám: 0492-745200, munkanapokon 7-17 óra között elérhető.
E-mail cím: info@mysteel.nl
Kereskedelmi kamarai szám: 81444982
ÁFA szám: NL862095189B01

cikk - Alkalmazhatóság

  1. Ezek az általános szerződési feltételek a vállalkozó minden ajánlatára, valamint a vállalkozó és a fogyasztó között létrejött minden távollevők között kötött szerződésre és megrendelésre vonatkoznak.
  2. A távollevők között kötött szerződés megkötése előtt a fogyasztó rendelkezésére bocsátják ezen általános szerződési feltételek szövegét. Ha ez ésszerűen nem lehetséges, a távollevők közötti szerződés megkötése előtt jelzik, hogy az általános szerződési feltételek a vállalkozó telephelyén megtekinthetők, és kérésre a lehető leghamarabb ingyenesen elküldik a fogyasztónak.

  3. Ha a távollevők közötti szerződés megkötésére az előző bekezdéssel ellentétben elektronikus úton kerül sor, a távollevők közötti szerződés megkötése előtt az általános szerződési feltételek szövege elektronikus úton a fogyasztó rendelkezésére bocsátható oly módon, hogy azt a fogyasztó egyszerű módon tartós adathordozón tárolhassa. Ha ez ésszerűen nem lehetséges, a távollevők között kötött szerződés megkötése előtt jelezni kell, hogy az általános szerződési feltételek hol tekinthetők meg elektronikusan, és hogy azokat a fogyasztó kérésére elektronikusan vagy más módon díjmentesen elküldik.

  4. Abban az esetben, ha a jelen általános szerződési feltételek mellett konkrét termék- vagy szolgáltatási feltételek is érvényesek, a második és harmadik bekezdés értelemszerűen alkalmazandó, és abban az esetben, ha az általános szerződési feltételek egymásnak ellentmondanak, a fogyasztó mindig hivatkozhat arra az irányadó rendelkezésre, ami számára a legkedvezőbb.

  5. Ha a jelen általános szerződési feltételek egy vagy több rendelkezése bármikor részben vagy egészben érvénytelen vagy semmis, a szerződés és a jelen általános szerződési feltételek egyébként hatályban maradnak, és az érintett rendelkezés helyébe közös megegyezéssel haladéktalanul olyan rendelkezés lép, amely a lehető legjobban megközelíti az eredeti célját.
  6. A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott helyzeteket a jelen általános szerződési feltételek szellemében kell értékelni.
  7. Az általános szerződési feltételeink egy vagy több rendelkezésének értelmezésével vagy tartalmával kapcsolatos bizonytalanságokat a jelen általános szerződési feltételek szellemében kell értelmezni.

cikk - Az ajánlat

  1. Ha egy ajánlat korlátozott érvényességi idejű vagy feltételekhez kötött, ezt az ajánlatban kifejezetten feltüntetjük.
  2. Az ajánlat nem kötelező érvényű. A vállalkozó jogosult az ajánlatot módosítani és kiigazítani.
  3. Az ajánlat a lehető legteljesebb és legpontosabb leírást tartalmazza a kínált termékekről és/vagy szolgáltatásokról. A leírás kellően részletes ahhoz, hogy a fogyasztó megfelelően értékelni tudja az ajánlatot. Amennyiben a vállalkozó képeket használ, azok a kínált termékeket és/vagy szolgáltatásokat a valóságnak megfelelően ábrázolják. Az ajánlatban található nyilvánvaló hibák vagy nyilvánvaló tévedések nem kötik a vállalkozót.
  4. Az ajánlatban szereplő valamennyi kép, leírás és adat tájékoztató jellegű, és nem képezheti kártérítés vagy a szerződés felbontásának okát.
  5. A termékek képei a kínált termékek valósághű ábrázolása. Az üzemeltető nem tudja garantálni, hogy a megjelenített színek pontosan megfelelnek a termékek valódi színeinek.
  6. Minden ajánlat olyan információkat tartalmaz, amelyekből a fogyasztó számára egyértelmű, hogy az ajánlat elfogadásához milyen jogok és kötelezettségek kapcsolódnak. Ez különösen a következőkre vonatkozik
    különösen:
    - az ár, beleértve az adókat
    - a szállítási költségek
    - a szerződés megkötésének módja és az ehhez szükséges intézkedések;
    - az elállási jog alkalmazhatósága vagy nem alkalmazhatósága;
    - a fizetés, a szállítás és a szerződés teljesítésének módja;
    - az ajánlat elfogadásának határideje, illetve az az időszak, amelyen belül a kereskedő garantálja az árat;
    - a távközlés díjának szintje, ha a távközlés technikájának használatára vonatkozó költségeket az alkalmazott kommunikációs eszköz rendszeres alapdíjától eltérő alapon számítják ki;
    - a szerződés megkötése után archiválják-e a megállapodást, és ha igen, milyen módon tekinthet bele a fogyasztó;
    - annak módja, hogy a fogyasztó a szerződés megkötése előtt ellenőrizhesse, és ha kívánja, helyesbíthesse az általa a szerződés alapján megadott adatokat;
    - a holland nyelvtől eltérő nyelvek, amelyeken a szerződés megköthető;
    - a kereskedőre vonatkozó magatartási kódexek, és az a mód, ahogyan a fogyasztó elektronikus úton betekinthet ezekbe a magatartási kódexekbe; és
    - a távollevők között kötött szerződés minimális időtartama meghosszabbított ügylet esetén
    - rendelkezésre álló méretek, színek, anyagtípusok.

cikk - A megállapodás

  1. A (4) bekezdés rendelkezéseire való tekintettel a szerződés abban a pillanatban jön létre, amikor a fogyasztó elfogadja az ajánlatot és teljesíti az abban meghatározott feltételeket.
  2. Ha a fogyasztó elektronikus úton fogadta el az ajánlatot, a kereskedő haladéktalanul elektronikus úton visszaigazolja az ajánlat elfogadásának kézhezvételét. Mindaddig, amíg a vállalkozó nem erősíti meg az elfogadás kézhezvételét, a fogyasztó felbonthatja a megállapodást.
  3. Ha a fogyasztó elektronikus úton fizet, a vállalkozó megfelelő biztonsági intézkedéseket tesz.
  4. A vállalkozó - a jogszabályi kereteken belül - tájékozódhat arról, hogy a fogyasztó teljesíteni tudja-e fizetési kötelezettségeit, valamint mindazon tényekről és tényezőkről, amelyek a távollevők közötti szerződés felelős megkötése szempontjából fontosak. Ha e vizsgálat alapján a vállalkozónak alapos oka van arra, hogy ne kösse meg a megállapodást, jogosult a megrendelést vagy a kérelmet elutasítani, vagy a végrehajtáshoz indoklás mellett különleges feltételeket kötni.
  5. A vállalkozó a termék vagy a  szolgáltatás mellett  köteles megadni  a fogyasztó számára írásban vagy más hozzáférhető módon, a következő információkat, hogy azokat a Fogyasztó hosszú távú adathordozón, hozzáférhető módon tárolhassa:
    a. a vállalkozó telephelyének látogatási címét, ahová a fogyasztó panaszával fordulhat;
    b. az elállási jog gyakorlásának feltételeit és módját, vagy az elállási jog kizárására vonatkozó egyértelmű nyilatkozatot;
    c. a garanciákra és az értékesítés utáni szolgáltatásra vonatkozó információk;
    d. az e feltételek 4. cikkének (3) bekezdésében szereplő adatok, kivéve, ha a vállalkozó ezeket az adatokat a fogyasztónak már a megállapodás végrehajtása előtt megadta;
    e. a szerződés felmondásának követelményei, ha a szerződés időtartama meghaladja az egy évet, vagy határozatlan időre szól.
  6. Időtartamra kötött ügylet esetén az előző bekezdésben foglalt rendelkezés csak az első szállításra vonatkozik.
  7. Minden egyes megállapodás megkötése, az érintett termékek megfelelő elérhetőségének felfüggesztési feltételei mellett jönnek létre.

cikk - Elállási jog

A termékek kiszállításakor:

  1. Termékek vásárlása esetén a fogyasztónak lehetősége van 14 napon belül indoklás nélkül elállni a megrendeléstől. Ez a gondolkodási idő a terméknek a fogyasztó vagy a fogyasztó által előzetesen kijelölt és a vállalkozóval közölt képviselő általi átvételét követő napon kezdődik.
  2. A gondolkodási idő alatt a fogyasztó köteles a terméket és a csomagolást gondosan kezelni. A terméket csak olyan mértékben csomagolja ki vagy használja, amennyire szükséges annak megállapításához, hogy meg kívánja-e tartani a terméket. Ha él az elállási jogával, a terméket a vállalkozó által adott ésszerű és egyértelmű utasításoknak megfelelően, minden szállított tartozékkal együtt, és - ha ésszerűen lehetséges - eredeti állapotában és csomagolásában visszaküldi a vállalkozónak.
  3. Ha a fogyasztó élni kíván elállási jogával, köteles ezt a termék átvételét követő 14 napon belül a vállalkozó tudomására hozni. A fogyasztónak ezt a mintanyomtatványon kell jeleznie. Miután a fogyasztó kifejezte elállási jogával való élni kívánását, 14 napon belül vissza kell küldenie a terméket. A fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a leszállított árut időben visszaküldte, pl. feladóvevénnyel.
  4. A fogyasztónak bizonyítania kell, hogy a leszállított árut időben visszaküldte, pl. feladóvevénnyel.

Szolgáltatások nyújtása esetén:

  1. Szolgáltatásnyújtás esetén a fogyasztónak lehetősége van a szerződés megkötésének napjától számított legalább 14 napig indoklás nélkül elállni a szerződéstől.
  2. Ahhoz, hogy a fogyasztó élni tudjon elállási jogával, az üzemeltető által az ajánlat megtételekor és/vagy legkésőbb a szállításkor adott ésszerű és egyértelmű utasításoknak kell eleget tennie.

cikk - Költségek elállás esetén

  1. Ha a fogyasztó él az elállási jogával, legfeljebb a visszaküldés költségeit viseli.
  2. Ha a fogyasztó egy összeget fizetett, a vállalkozó ezt az összeget a lehető leghamarabb, de legkésőbb az elállást követő 14 napon belül visszatéríti. Ennek feltétele, hogy a terméket a vállalkozó már visszakapta, vagy a teljes visszaküldést meggyőzően bizonyítani tudja. A visszatérítés a fogyasztó által használt fizetési móddal azonos módon történik, kivéve, ha a fogyasztó kifejezetten más fizetési módot engedélyez.
  3. Amennyiben a termék sérült, vagy a csomagolás a termék kipróbálásához szükségesnél nagyobb mértékben sérült, a termék értékcsökkenését továbbadhatjuk Önnek. Kérjük tehát, hogy a terméket gondosan kezelje, és a visszaküldéskor ügyeljen a megfelelő csomagolásra.
  4. A fogyasztó nem vonható felelősségre a termék értékcsökkenéséért, ha a vállalkozó nem adott meg minden, az elállási jogról szóló, jogszabályban előírt tájékoztatást, ezt az adásvételi szerződés megkötése előtt kell megtenni.

8. cikk - Az elállási jog kizárása

  1. A vállalkozó kizárhatja a fogyasztó elállási jogát a (2) és (3) bekezdésben leírt termékek esetében. Az elállási jog kizárása csak akkor érvényes, ha a vállalkozó ezt az ajánlatban legalább a szerződés megkötése előtt kellő időben egyértelműen jelezte.
  2. Az elállási jog kizárása csak a következő termékek esetében lehetséges:
    a. amelyeket a vállalkozó a fogyasztói előírásoknak megfelelően készített, mint például az egyedi gyártású termékek;
    b. olyan termékek, amelyeket a vállalkozó az Ön számára a kívánt színnel bevont, mint például minden porszórt acéltermék;
    c. amelyek egyértelműen személyes jellegűek
    d. amelyek jellegüknél fogva nem küldhetők vissza;
    e. amelyek gyorsan romlanak vagy öregednek;
    f. amelyek ára a pénzpiaci ingadozásoknak van kitéve, amelyekre a vállalkozónak nincs befolyása;
    g. az újságok és magazinok esetében.
    h. olyan hang- és videofelvételek és számítógépes szoftverek esetében, amelyeknek a fogyasztó feltörte a pecsétjét.
    i. olyan higiéniai termékek, amelyeknek a fogyasztó feltörte a pecsétjét.
  3. Az elállási jog kizárása csak az alábbi szolgáltatások esetében lehetséges:
    a. meghatározott időpontban vagy meghatározott időszak alatt teljesítendő szállással, szállítással, éttermi tevékenységgel vagy szabadidős tevékenységgel kapcsolatos;
    b. amelyek szállítása a fogyasztó kifejezett beleegyezésével a gondolkodási idő lejárta előtt megkezdődött;
    c. fogadásokra és lottójátékokra vonatkoznak.

cikk - Az ár

  1. Az ajánlatban feltüntetett érvényességi időszak alatt a kínált termékek és/vagy szolgáltatások árai nem emelkednek, kivéve az ÁFA- kulcsok változásából eredő árváltoztatásokat.
  2. Az előző bekezdéstől eltérően a vállalkozó olyan termékeket vagy szolgáltatásokat, amelyek ára a pénzpiaci ingadozásokhoz kapcsolódik, és amelyekre a vállalkozónak nincs befolyása, változó árakkal kínálhat. Ezt az ingadozásokhoz való kapcsolódást és azt a tényt, hogy az említett árak célárak, az ajánlatban meg kell említeni.
  3. A szerződéskötést követő 3 hónapon belüli áremelés csak akkor megengedett, ha az jogszabályi előírások vagy rendelkezések következménye.
  4. A szerződéskötést követő 3 hónapon túli áremelések csak akkor megengedettek, ha a vállalkozó előírta azokat, és:
    a. azok törvényi szabályozás vagy rendelkezés eredménye; vagy
    b. a fogyasztó az áremelés hatálybalépésének napján jogosult a szerződést felmondani.
  5. A termékek vagy szolgáltatások ajánlatában szereplő árak az ÁFA-t tartalmazzák.
  6. Minden ár a nyomdai és gépelési hibák függvénye. A nyomdai és gépelési hibák következményeiért felelősséget nem vállalunk. Nyomdai és gépelési hiba esetén a vállalkozó nem köteles a terméket a hibás árnak megfelelően szállítani.

cikk - Megfelelőség és garancia

  1. A vállalkozó szavatolja, hogy a termékek és/vagy szolgáltatások megfelelnek a szerződésnek, az ajánlatban megadott specifikációknak, a megbízhatóság és/vagy használhatóság ésszerű követelményeinek, valamint a szerződéskötés időpontjában hatályos törvényi rendelkezéseknek és/vagy kormányrendeleteknek. Megállapodás esetén a kereskedő azt is garantálja, hogy a termék a szokásos használaton kívüli használatra is alkalmas.
  2. A kereskedő, a gyártó vagy az importőr által nyújtott garancia nem érinti azokat a törvényes jogokat és követeléseket, amelyeket a fogyasztó a megállapodás alapján a kereskedővel szemben érvényesíthet.
  3. A hibás vagy rosszul szállított termékeket a szállítást követő 4 héten belül írásban kell bejelenteni a vállalkozónak. A termékek visszaküldésének az eredeti csomagolásban és új állapotban kell történnie.
  4. A vállalkozó jótállási ideje megegyezik a gyári jótállási idővel. A vállalkozó azonban soha nem vállal felelősséget a termékeknek a fogyasztó által történő egyedi alkalmazására való végső alkalmasságáért, sem pedig a termékek használatára vagy alkalmazására vonatkozó tanácsadásért.
  5. A garancia nem érvényes, ha:
    - A fogyasztó maga javította és/vagy módosította a szállított termékeket, vagy harmadik féllel javíttatta és/vagy módosítatta azokat;
    - a szállított termékeket rendellenes körülményeknek tették ki, vagy egyéb módon gondatlanul kezelték, illetve a vállalkozó és/vagy a csomagoláson szereplő utasításokkal ellentétesen kezelték;
    - A hiba részben vagy egészben a kormány által a felhasznált anyagok jellegére vagy minőségére vonatkozóan megállapított vagy megállapítandó előírások következménye.

cikk - Szállítás és végrehajtás

  1. A vállalkozó a lehető legnagyobb gondossággal jár el a termékmegrendelések átvételekor és teljesítésekor, valamint a szolgáltatásnyújtásra vonatkozó kérelmek elbírálásakor.
  2. A szállítás helye az a cím, amelyet a fogyasztó a vállalkozásnak megadott.
  3. Az e cikk (4) bekezdésében foglaltakra is figyelemmel a vállalkozás az elfogadott megrendeléseket gyorsan, de legkésőbb 30 napon belül teljesíti, kivéve, ha a fogyasztó hosszabb szállítási határidőhöz járult hozzá. Ha a szállítás késik, vagy ha egy megrendelés nem vagy csak részben teljesíthető, a fogyasztót erről legkésőbb a megrendeléstől számított 30 napon belül tájékoztatják. Ebben az esetben a fogyasztónak joga van a szerződést díjmentesen felbontani. A fogyasztó semmilyen kártérítésre nem jogosult.
  4. Minden szállítási feltétel tájékoztató jellegű. A fogyasztó semmilyen jogot nem származtathat az említett feltételekből. A határidő túllépése nem jogosítja fel a fogyasztót kártérítésre.
  5. Az e cikk (3) bekezdése szerinti felbontás esetén a kereskedő a fogyasztó által kifizetett összeget a lehető leghamarabb, de legkésőbb a felbontást követő 14 napon belül visszatéríti.
  6. Ha a megrendelt termék szállítása lehetetlennek bizonyul, a vállalkozó igyekszik helyettesítő cikket biztosítani. Legkésőbb a szállításkor világosan és érthetően közlik, hogy csereárut szállítanak. A csereáruk esetében az elállási jog nem zárható ki. A visszaküldés költségei a vállalkozót terhelik.
  7. A termékek sérülésének és/vagy elvesztésének kockázata a vállalkozót terheli a fogyasztónak vagy egy előre kijelölt és a vállalkozó tudomására hozott képviselőnek történő átadás időpontjáig, kivéve, ha kifejezetten másképp állapodtak meg.

cikk - Időtartamügyletek: időtartam, felmondás és meghosszabbítás
Megszűnés

  1. A fogyasztó bármikor felmondhatja a termékek (beleértve a villamos energiát is) vagy szolgáltatások rendszeres szállítására kötött határozatlan idejű szerződést, a megállapodás szerinti felmondási szabályok és a legfeljebb egy hónapos felmondási idő betartásával.
  2. A fogyasztó a termékek (beleértve a villamos energiát is) vagy szolgáltatások rendszeres szállítására kötött határozott idejű szerződést a határozott idő lejártával bármikor felmondhatja, a megállapodás szerinti felmondási szabályok és az egy hónapot meg nem haladó felmondási idő betartásával.
  3. A fogyasztó felmondhatja az előző bekezdésekben említett szerződéseket:
    - bármikor felmondhatja, és nem korlátozódik egy meghatározott időpontra vagy időszakra történő felmondásra;
    - legalább ugyanolyan módon felmondhatja azokat, mint ahogyan azokat megkötötte;
    - mindig ugyanazzal a felmondási idővel mondhatja fel, mint amelyet a vállalkozó maga számára meghatározott.

Hosszabbítás

  1. A termékek (beleértve a villamos energiát is) vagy szolgáltatások rendszeres szállítására kötött határozott idejű szerződés nem hosszabbítható meg hallgatólagosan, illetve nem újítható meg határozott időre.
  2. Az előző bekezdéstől eltérően a napi vagy heti újságok és folyóiratok rendszeres szállítására kötött határozott idejű szerződés hallgatólagosan meghosszabbítható három hónapot meg nem haladó határozott időre, ha a fogyasztónak joga van a meghosszabbított szerződést a meghosszabbítás végén egy hónapot meg nem haladó felmondási idővel felmondani.
  3. A termékek vagy szolgáltatások rendszeres szállítására kötött határozott idejű szerződés csak akkor hosszabbítható meg automatikusan határozatlan időre, ha a fogyasztó a meghosszabbított szerződést bármikor felmondhatja egy hónapot meg nem haladó felmondási idővel, illetve három hónapot meg nem haladó felmondási idővel, ha a szerződést napi vagy heti rendszerességgel, de havonta egynél ritkábban napilapok, magazinok és időszaki kiadványok rendszeres szállítására kötötték.
  4. A napi vagy heti napilapok és folyóiratok rendszeres szolgáltatására vonatkozó, bevezető jelleggel kötött határozott idejű szerződés (próba- vagy bevezető előfizetés) nem folytatódik hallgatólagosan, és automatikusan megszűnik a próba- vagy bevezető időszak végén.
    Időtartam
  5. Ha a szerződés egy évnél hosszabb ideig tart, a fogyasztó a szerződést egy év elteltével bármikor felmondhatja, legfeljebb egy hónapos felmondási idővel, kivéve, ha az ésszerűség és a méltányosság azt diktálja, hogy a szerződést a megállapodás szerinti időtartam lejárta előtt ne lehessen felmondani.

cikk - Fizetés

  1. Eltérő megállapodás hiányában a fogyasztó által fizetendő összegeket a 6. cikk (1) bekezdésében említett gondolkodási időszak kezdetét követő 7 munkanapon belül kell megfizetni. Szolgáltatás nyújtására vonatkozó megállapodás esetén ez az időszak azt követően kezdődik, hogy a fogyasztó megkapta a megállapodásról szóló visszaigazolást.
  2. A fogyasztó köteles haladéktalanul jelenteni a vállalkozónak a megadott vagy említett fizetési adatok pontatlanságát.
  3. Amennyiben a fogyasztó nem fizet, a vállalkozó - a jogszabályi korlátozásokra is figyelemmel - jogosult a fogyasztóval előzetesen közölt ésszerű költségeket felszámítani.

cikk - Panaszolási eljárás

  1. A vállalkozó kellően nyilvánosságra hozott panaszeljárással rendelkezik, és a panaszokat e panaszeljárással összhangban kezeli.
  2. A szerződés teljesítésével kapcsolatos panaszokat a fogyasztó által felfedezett hiányosságokat követő 7 napon belül teljes körűen és egyértelműen leírva kell benyújtani a vállalkozóhoz.
  3. A vállalkozóhoz benyújtott panaszokat a beérkezéstől számított 14 napon belül megválaszolják. Ha egy panasz előreláthatólag hosszabb feldolgozási időt igényel, a vállalkozó a 14 napos határidőn belül válaszol a panasz átvételéről szóló értesítéssel és annak megjelölésével, hogy a fogyasztó mikor számíthat részletesebb válaszra.
  4. Ha a panasz nem oldható meg közös megegyezéssel, vita keletkezik, amelyre a vitarendezési eljárás vonatkozik.
  5. Panasszal a fogyasztónak először a vállalkozóhoz kell fordulnia. Ha a webáruház a Stichting WebwinkelKeur szervezethez tartozik, és a panaszokat nem lehet közös megegyezéssel megoldani, a fogyasztónak a Stichting WebwinkelKeur szervezethez (www.webwinkelkeur.nl) kell fordulnia, amely díjmentesen közvetít. Ellenőrizze, hogy a webáruház rendelkezik-e érvényes tagsággal a https://www.webwinkelkeur.nl/leden/ oldalon keresztül. Ha nem sikerül megoldást találni, a fogyasztónak lehetősége van arra, hogy panaszát a Stichting WebwinkelKeur által kijelölt független döntőbizottság elé terjessze, a döntés kötelező érvényű, és a kereskedő és a fogyasztó egyaránt elfogadja ezt a kötelező érvényű döntést. A jogvita e vitarendezési bizottsághoz történő benyújtása költségekkel jár, amelyeket a fogyasztónak kell megfizetnie az adott bizottságnak. A panaszok benyújtására az európai OVR-platformon (http://ec.europa.eu/odr) keresztül is lehetőség van.
  6. A panasz nem függeszti fel a vállalkozó kötelezettségeit, kivéve, ha a vállalkozó írásban másként nem jelzi.
  7. Ha a vállalkozó a panaszt jogosnak találja, a vállalkozó saját belátása szerint ingyenesen kicseréli vagy kijavítja a leszállított terméket.

cikk - Jogviták

  1. A vállalkozó és a fogyasztó közötti, a jelen általános szerződési feltételek hatálya alá tartozó megállapodásokra kizárólag a holland jog alkalmazandó. Még akkor is, ha a fogyasztó külföldön tartózkodik.
  2. A bécsi adásvételi egyezmény nem alkalmazandó.

cikk - Kiegészítő vagy eltérő rendelkezések
A kiegészítő rendelkezések vagy az ezen általános feltételektől eltérő rendelkezések nem lehetnek hátrányosak a fogyasztó számára, és azokat írásban vagy oly módon kell rögzíteni, hogy a fogyasztó azokat hozzáférhető módon tartós adathordozón tárolhassa.